just nu_frammarsch_fullbredd
Chiffer spanar

9 av 10 chefer nöjda

DEL 1: Content marketing är på tydlig frammarsch. Det märker man både på hur nöjda företagscheferna är och hur benägna de är att satsa mer pengar på just content marketing.  Det visar den senaste trendrapporten som Ascend2 presenterar.

Tillsammans med sina partners har enkätföretaget Acend2 nyligen publicerat en ny rapport som kartlägger de senaste trenderna inom content marketing. 290 chefer har intervjuats om effekterna, möjligheterna och svårigheterna med content marketing och ger en tydlig fingervisning om hur attraktivt marknadsföringssättet verkligen är.

89 procent av de tillfrågade är väldigt nöjda eller nöjda med effekterna av företagets content marketing och de säger sig primärt ha som mål att skapa goda kundrelationer och nya affärsmöjligheter med hjälp av content marketing.

48 procent säger sig vilja öka content marketing-budgeten för kommande år,  44 procent behåller samma budget och bara åtta procent vill minska anslagen. En av anledningarna till minskningen är att vissa företag helt enkelt saknas resurser och en effektiv content marketing-strategi.

Vill du att vi hjälper dig med en content marketing-strategi? Kontakta oss!

Del 2 i serien om de senaste trenderna inom content marketing publiceras måndagen den 11/5.

Artikeln senast uppdaterad: 24 juni, 2015
Typsnitt – mer än bara smaksak
Framgångsfaktorn: 24 jan 2020

Typsnitt – mer än bara

Rätt typsnitt är viktigt. Ett lättläst typsnitt ökar läsvilligheten och påverkar hur vi uppfattar ett varumärke. Läs mer
Nytt decennium – nya trender!
Chiffer spanar: 20 dec 2019

Nytt decennium – nya trender!

Läs våra fem viktigaste trendspaningar som ger dig en kunskapskick inför nästa decennium. Läs mer
Livsviktigt arbete firar 10 år
Nyheter: 17 dec 2019

Livsviktigt arbete firar 10 år

Nationella cancerstrategin fyller 10 år och Chiffer bidrar med en jubileumstidsskrift och övrig content inför firandet. Regionala... Läs mer
3 skäl till en rörlig logga
Framgångsfaktorn: 07 nov 2019

3 skäl till en rörlig logga

En logotyp kommunicerar snabbt och enkelt vilken typ av företag ni är. Med en animerad version finns fler möjligheter att stärka... Läs mer
Guld, silver & brons i Publishingpriset!
Nyheter: 08 nov 2019

Guld, silver & brons i

Det blev rena medaljregnet för Chiffer i Publishingpriset. Grannliv vann i klassen Kundtidningar B2C och Plattform knep silver i... Läs mer
5 viktiga spaningar om svenskarnas internetvanor
Nyheter: 18 okt 2019

5 viktiga spaningar om

Det rör på sig inom rörligt och mottagarnas krav på relevant innehåll ökar. Det är några av Chiffers spaningar ur rapporten... Läs mer
Vi lanserar årets designhändelse – Rosa Bandet
Nyheter: 02 okt 2019

Vi lanserar årets

Rosa Bandet är ett symbolladdat och omsorgsfullt designat smycke som är sammankopplat med årets största insamlingskampanj. Läs mer
Chiffer breddar och vässar med tre nyanställningar
Nyheter: 27 sep 2019

Chiffer breddar och vässar med

I takt med ökade uppdrag inom rörligt stärker contentbyrån Chiffer sin personalstyrka med en motion designer, en strategisk... Läs mer
Interflora hyllar barnbarnens hjältar
Nyheter: 06 sep 2019

Interflora hyllar barnbarnens

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu. Chiffer har hjälpt... Läs mer