just nu_frammarsch_fullbredd
Chiffer spanar

9 av 10 chefer nöjda

DEL 1: Content marketing är på tydlig frammarsch. Det märker man både på hur nöjda företagscheferna är och hur benägna de är att satsa mer pengar på just content marketing.  Det visar den senaste trendrapporten som Ascend2 presenterar.

Tillsammans med sina partners har enkätföretaget Acend2 nyligen publicerat en ny rapport som kartlägger de senaste trenderna inom content marketing. 290 chefer har intervjuats om effekterna, möjligheterna och svårigheterna med content marketing och ger en tydlig fingervisning om hur attraktivt marknadsföringssättet verkligen är.

89 procent av de tillfrågade är väldigt nöjda eller nöjda med effekterna av företagets content marketing och de säger sig primärt ha som mål att skapa goda kundrelationer och nya affärsmöjligheter med hjälp av content marketing.

48 procent säger sig vilja öka content marketing-budgeten för kommande år,  44 procent behåller samma budget och bara åtta procent vill minska anslagen. En av anledningarna till minskningen är att vissa företag helt enkelt saknas resurser och en effektiv content marketing-strategi.

Vill du att vi hjälper dig med en content marketing-strategi? Kontakta oss!

Del 2 i serien om de senaste trenderna inom content marketing publiceras måndagen den 11/5.

Artikeln senast uppdaterad: 24 juni, 2015
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer