just nu_frammarsch_fullbredd
Chiffer spanar

9 av 10 chefer nöjda

DEL 1: Content marketing är på tydlig frammarsch. Det märker man både på hur nöjda företagscheferna är och hur benägna de är att satsa mer pengar på just content marketing.  Det visar den senaste trendrapporten som Ascend2 presenterar.

Tillsammans med sina partners har enkätföretaget Acend2 nyligen publicerat en ny rapport som kartlägger de senaste trenderna inom content marketing. 290 chefer har intervjuats om effekterna, möjligheterna och svårigheterna med content marketing och ger en tydlig fingervisning om hur attraktivt marknadsföringssättet verkligen är.

89 procent av de tillfrågade är väldigt nöjda eller nöjda med effekterna av företagets content marketing och de säger sig primärt ha som mål att skapa goda kundrelationer och nya affärsmöjligheter med hjälp av content marketing.

48 procent säger sig vilja öka content marketing-budgeten för kommande år,  44 procent behåller samma budget och bara åtta procent vill minska anslagen. En av anledningarna till minskningen är att vissa företag helt enkelt saknas resurser och en effektiv content marketing-strategi.

Vill du att vi hjälper dig med en content marketing-strategi? Kontakta oss!

Del 2 i serien om de senaste trenderna inom content marketing publiceras måndagen den 11/5.

Artikeln senast uppdaterad: 24 juni, 2015
5 viktiga spaningar om svenskarnas internetvanor
Nyheter: 18 okt 2019

5 viktiga spaningar om

Det rör på sig inom rörligt och mottagarnas krav på relevant innehåll ökar. Det är några av Chiffers spaningar ur rapporten... Läs mer
Vi lanserar årets designhändelse – Rosa Bandet
Nyheter: 02 okt 2019

Vi lanserar årets

Rosa Bandet är ett symbolladdat och omsorgsfullt designat smycke som är sammankopplat med årets största insamlingskampanj. Läs mer
Chiffer breddar och vässar med tre nyanställningar
Nyheter: 27 sep 2019

Chiffer breddar och vässar med

I takt med ökade uppdrag inom rörligt stärker contentbyrån Chiffer sin personalstyrka med en motion designer, en strategisk... Läs mer
Interflora hyllar barnbarnens hjältar
Nyheter: 06 sep 2019

Interflora hyllar barnbarnens

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu. Chiffer har hjälpt... Läs mer
Tre nomineringar till Publishingpriset!
Nyheter: 06 sep 2019

Tre nomineringar till

Tre av våra magasin är nominerade till Publishingpriset, Sveriges äldsta heltäckande kommunikationstävling. Läs mer
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer