linkedin_chiffer_stor
Chiffer spanar

Bli bättre på LinkedIn

För företag som jobbar med innehållsmarknadsföring är LinkedIn en väldigt bra trafikdrivande social kanal som på flera sätt slår både Facebook och Twitter på fingrarna. Bli bättre på LinkedIn!

Många marknadsförare nöjer sig med att sprida sitt innehåll på Facebook, Instagram och i vissa fall också Twitter och Pinterest. LinkedIn är en i sammanhanget relativt bortglömd marknadsföringskanal som på många sätt skulle kunna vässa företags marknadsföring ytterligare. Här är några anledningar till varför du bör överväga att satsa på LinkedIn om du inte redan gör det. LinkedIn har trots allt 450 miljoner användare totalt – 128 miljoner av dem finns i USA.

Enligt WebpageFX kommer 80 procent av alla leads från sociala medier inom B2B från just LinkedIn. LinkedIn stoltserar också med den högsta procentuella siffran över besökare som blir leads – 2,74 procent i jämförelse med exempelvis Facebook (0,77 procent) och Twitter (0,69 procent). Här är några andra nyckeltal att ta med sig:

Generellt:

  1. 8 procent av användarna på LinkedIn nyttjar tjänsten på jobbet varje dag.
  2. 13 procent av alla användare besöker LinkedIn varje dag.
  3. 56 procent är män, 44 procent är kvinnor vilket skiljer LinkedIn mot alla andra sociala kanaler där kvinnorna dominerar.
  4. 13 procent av LinkedIns användare använder inte Facebook, 59 procent använder inte Twitter och hela 83 procent använder inte Pinterest.
  5. Ett inlägg når i snitt 20 procent av dina följare.
  6. 60 procent av LinkedIns användare vill läsa om branschnyheter.
  7. 50 procent av LInkedins användare vill läsa företagsnyheter.
  8. LinkedIn genererar fyra gånger fler besökare till din hemsida än Facebook och Twitter.
  9. Posta vardagar mellan 08 och 18 för bäst resultat.

LinkedIn är allra mest slagkraftigt inom B2B där många företag redan jobbar aktivt med att sprida innehåll på LinkedIn och där besökarna i hög grad använder sig av LinkedIn i sina köpbeslut.

B2B:

  1. 94 procent av alla B2B-marknadsförare sprider innehåll på LinkedIn.
  2. 74 procent av alla B2B-köpare avvänder LinkedIn i sitt köpbeslut.
  3. 2,74 procent av besökarna blir leads på LinkedIn vilket är en betydligt högre siffra än på Facebook och Twitter.

Du vet väl att du kan följa Chiffer på LinkedIn? Där bjuder vi på kunskap och spaningar som hjälper dig i din innehållsmarknadsföring. Klicka här!

Chiffer välkomnar Hufvudstaden
Nyheter: 20 Okt 2017

Chiffer välkomnar Hufvudstaden

Vi på Chiffer kan stolt presentera en av våra senaste kunder: fastighetsbolaget Hufvudstaden. Läs mer
Vad gör du på en minut?
Chiffer spanar: 18 Okt 2017

Vad gör du på en minut?

På en minut hinner vi se 4,1 miljoner YouTube-videor, snappa 1,8 miljoner gånger och skicka 150 miljoner mejl. Läs mer
Fler prenumeranter på nyhetsbrevet
Kundnytta: 16 Okt 2017

Fler prenumeranter på

E-postadresserna till dina kunder och potentiella kunder är din viktigaste marknadsföringstillgång. Så får du fler adresser! Läs mer
Gulliga katter eller mat?
Nyheter: 15 Okt 2017

Gulliga katter eller mat?

100 miljoner Facebookvideor har analyserats - det här vill folket se! Läs mer
Stavar du som en krata?
Språkskolan: 11 Okt 2017

Stavar du som en krata?

Ryste du också till av den här rubriken? Få saker irriterar oss så mycket som felstavningar, dessa ord har vi svårast för. Läs mer
Fixa färgen
Felix Färgskola: 10 Okt 2017

Fixa färgen

Färg är en stor del av våra visuella sinnen och har alltid använts flitigt i marknadsföring, det här bör du tänka på. Läs mer
Nyheter för Instagram Stories
Kundnytta: 06 Okt 2017

Nyheter för Instagram Stories

Instagram Stories nya funktioner gör att du enklare kan interagera med dina följare och göra det ännu snyggare. Läs mer
Återvinn ditt bästa content
Kundnytta: 04 Okt 2017

Återvinn ditt bästa content

Bra budskap tål att upprepas, och bra innehåll kan paketeras på en mängd olika sätt. Genom att återvinna kan du nå fler. Läs mer
Sleepo bjöd in influencers och slog rekord!
Framgångsfaktorn: 02 Okt 2017

Sleepo bjöd in influencers och

Nu startar vår nya artikelserie "Framgångsfaktorn" där vi intervjuar företag om deras arbete med en kampanj. Läs mer