Trend.alcro.se

Målet för Alcros contentstrategi är att etablera en stadig ökning av prenumeranter,  följare och engagemang i samtliga kanaler. Att genom högkvalitativt och för målgruppen relevant material etablera Alcro som ett varumärke som ligger i framkant inom färgsättning, design och inredning och därmed är det givna valet för den design- och inredningsintresserade men också för stylister, inredare och arkitekter som betydelsefulla influencers.

Genom att möta vår målgrupp på flera platser, i många kanaler och med olika typer av material fångar vi upp potentiella konsumenter i olika stadier under köpresan. trend.alcro.se ska vara en källa till inspiration med också en trovärdig partner och kunskapskälla – från idé till färdigt resultat.

Visionen är att Alcro trend, både online och i tryck, ska hålla högre klass än inredningsmagasinen i butikshyllorna och på nätet. Innehållet i de sociala kanalerna ställer vi samma höga krav på.



Inredningsintresserade, trend- och kvalitetsmedvetna, män och kvinnor 30-49 år i storstadsregionerna med god ekonomi som lägger ut renoverings- och inredningsjobb på proffs. Vår målgrupp är digital, nyfiken och kunskapssökande och hittar i stor utsträckning information och inspiration i digitala kanaler.

Syftet med Alcros webbtidning är att etablera Alcros position som premiumalternativet inom färg och måleri. Genom högkvalitativt och för målgruppen relevant material vill vi stärka Alcro som ett trendmedvetet varumärke som ligger i framkant inom färgsättning, design och inredning. Alcro ska på så vis bli det givna valet för den design- och inredningsintresserade men också för stylister, inredare och arkitekter. Alcro ska vara det självklara alternativet för alla som prioriterar både kvalitet och estetisk höjd.

Webbtidningen trend.alcro.se uppdateras några gånger i veckan och har drygt 9 000 unika besökare per månad – en ökning med 23 procent jämfört med samma period föregående år. Detta resulterar i drygt 23,000 unika sidvisningar per månad (41% Organic search, 33% Referral, 14% Direct). Genomsnittlig besökstid är ca två minuter.

Nyhetsbrevet Trendrapporten driver trafik till sajten och når drygt 15,000 prenumeranter och har en öppningsfrekvens på 35 procent.

Webbtidningen innebär att vi kan möta målgruppen och erbjuda den inspiration som ligger nära till hands genom ett sök på inredningstrender och färgsättningsråd. På trend.alcro.se och i sociala kanaler har vi möjlighet att vidare fånga målgruppens intresse med rörligt material som är både inspirerande och informativt.

Genom att med en engagerande digital närvaro möta målgruppen med inspiration men också med konkreta råd och information, är Alcro närvarande under hela köpresan – från inspiration och idé till färdigt resultat.

 

Spara

  • Onlinemagasin
  • Rörligt
  • Nyhetsbrev
  • Magasin
  • Contentstrategi
  • Sociala medier