Grannliv.se

http://grannliv.granngarden.se/Grannliv.se har 60.000 unika besökare i månaden. Befintliga kunder hos Granngården men även nya kunder som kommer in via sökmotorer och är intresserade av Granngårdens kärnämnen. Gemensamt för målgruppen är att de har ett djur- och trädgårdsintresse.

Trafiken har ökat stadigt sedan lanseringen, bara i år har den ökat med 27% . Vi publicerar unika artiklar 3–4 gånger i veckan med syfte att inspirera och hjälpa kunderna i sin köpresa.

 Syftet med bloggen grannliv.se är att inspirera och sprida kunskap samt ge handfasta tips och råd för att guida kunderna rätt i sin köpprocess. På grannliv.se försöker vi alltid att ligga rätt i tiden med ämnen som inspirerar och engagerar besökarna och slussar dem vidare till rätt produkter. Vi jobbar fokuserat med content som kunden sedan kan använda i sina sociala kanaler och som också bidragit till ökad trafik, och i förlängningen mer försäljning och fler klubbmedlemmar.

Som kunskapsbank bidrar även grannliv.se till SEO-arbetet och som navet i Granngårdens arbete med övriga digitala kanaler och PR via nyhetsbrev, Facebook, You Tube, Pinterest och Instagram.

  • Sociala medier
  • Onlinemagasin
  • Contentstrategi
  • Magasin
  • Rörligt
  • Nyhetsbrev