Vi släpper nu tre reklamfilmer under det nya kommunikationskonceptet ”Stöttar drömmar”.
Här får vi träffa några av Granngårdens egna kunder som brinner för sina intressen. Bland annat David, gräsmattefantast från Västerås som berättar om sin förkärlek till trädgård – plus Andreas från Helsingborg som är känd för att ha traktens finaste gräsmatta. Båda hittades på Facebook via gruppen ”Gräsmattans vänner”.
– Vi vill lyfta personer som verkligen brinner för sin hobby och sin fritid, berättar Julia Nordlund, Creative Director på Chiffer.
Entusiaster delar med sin av tips
Alla medverkare i reklamfilmerna är dock inte castade via Facebook. Även Johannes, som driver Sveriges största odlingsblogg Farbror Grön, beskriver i en av filmerna passionerat varför han odlar för att äta, ryttaren Nina Rademaekers kommer under året att dela sin dröm om hur hon gick från ridskoleelev till vinnare i Lövsta Future Challenge och hundinfluencern Fanny Gerlach berätta om sin dröm om att ha hundar som livsstil. I Granngårdens sociala kanaler kommer alla entusiaster dela med sig av sina bästa tips för att nå drömmen som Granngården stöttar.
Det nya kommunikationskonceptet kommer att rulla ett par år framöver – med filmer, online, butik och content marketing.