Nackademin grundades 1994 och är idag en av landets största yrkeshögskolor. När de letade efter en byrå med bred kompetens som kunde sätta en datadriven strategi kring kanalval och budskapsanpassa kommunikationen efter respektive målgrupp gick uppdraget till Chiffer.
– Vi var ute efter en byråpartner med kompetens inom flera olika områden som kunde ta sig an ett helhetsuppdrag. Det hittade vi hos Chiffer. Chiffer har dessutom visat stor nyfikenhet på vår verksamhet och framförallt våra målgrupper. Det var ett annat viktigt skäl till att vi valde dem som partner, säger Lars Svärdling, marknadschef på Nackademin.
Varumärkesbyggande kommunikation
Nu inleds arbetet med att stärka varumärket gentemot arbetsgivarna, nå nya målgrupper, framför allt inom bygg och IT, och lyfta de kurser och utbildningar som riktar sig till redan yrkesverksamma.
– Vi ser ett behov av att ytterligare budskapsanpassa vår kommunikation till respektive målgrupp. Det blir extra viktigt eftersom vi också ska bygga vårt varumärke mot målgrupper vi hittills inte marknadsfört oss mot, fortsätter Lars Svärdling.
Chiffers byråchef Lisa Wouda är glad över uppdraget.
– Det känns fantastiskt roligt att få inleda ett samarbete med Nackademin, både som byråchef och som före detta elev på skolan. Nackademin erbjuder en utbildningsform som är väldigt attraktiv för både studenter och arbetsgivare. Den innehåller mycket praktik och nära koppling till arbetslivet, något som vi tillsammans med Nackademin vill sprida till ännu fler.
Vill du veta mer om uppdraget och hur vi kan hjälpa dig med varumärkesbyggande kommunikation? Kontakta oss!