platsannons_utvecklare
Platsannons

Chiffer söker webbutvecklare

Vi söker en webbutvecklare som delar vår passion för välgjort innehåll. På Chiffer skapar vi innehåll som är värdefullt för både mottagare och avsändare och som skär genom alla kommunikationsdiscipliner.

Vi arbetar med olika redaktionella verktyg för webb (CMS), exempelvis Episerver och WordPress. Du förväntas ha kunskap inom detta område och att du sporras av utmaningarna inom webbutveckling. HTML och CSS är en självklarhet och till detta förstå den upplevelse/känsla som ska levereras. Som webbutvecklare bygger du egna funktioner med eller utan hjälp av befintliga system.

Grundläggande krav

  • Relevant utbildning inom webbutveckling
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet med webbutveckling
  • Behärska HTML5, CSS, JavaScript, jQuery samt PHP
  • Utveckla för WordPress
  • Behärska svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Hålla sig aktuell med senaste tekniker inom webbvärlden
  • Självständigt kunna sätta upp och lansera en webbplats, från skiss till leverans

Meriterande

  • Kunskaper om (alt intresse för) andra CMS verktyg.
  • Kan hantera Photoshop och Illustrator
  • Kunskaper inom C# .NET och SQL
Chiffer är en av Sveriges främsta content marketing-byråer som flera gånger utsetts till Årets Byrå. Vi jobbar nära våra kunder och arbetar både digitalt och analogt. Vi tar fram strategier, gör workshops, studier och analyser i kombination med operativt genomförande och uppföljning. Vi är ett familjärt team som med stark gemenskap, kreativitet och engagemang arbetar tillsammans för att leverera bästa resultat för våra kunder.
Låter detta som ett uppdrag för dig? Maila din ansökan till jobb@chiffer.se
Artikeln senast uppdaterad: 5 september, 2018
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer
Marknadschefens nya roll
Framgångsfaktorn: 29 Nov 2018

Marknadschefens nya roll

Marknadschefernas förståelse för kundens krav, behov och beteende har fått ledningsgrupperna att omvärdera deras roll. Läs mer
Tidningen Lera vinner Publishingpriset – igen
Nyheter: 09 Nov 2018

Tidningen Lera vinner

För andra året i rad tog magasinet Lera hem segern i Publishingpriset. Läs mer