Distribution
Utan smart distribution spelar ditt innehåll ingen roll. Vi hjälper dig att nå rätt mottagare, vid rätt ögonblick och i rätt kanal.
Digital annonsering
Nästan varenda kotte använder internet idag. Närmare bestämt 9 av 10. Att annonsera digitalt är så pass självklart att det nästan inte borde heta digital annonsering längre.
Därför finns det givetvis en uppsjö av digitala sätt att annonsera på. Sätten kan se lite olika ut beroende på ditt mål. Vill du leda trafik till din hemsida? Eller synas på platser din målgrupp besöker? Vårt growth-team gräver noga i data och gör skarpa analyser som ger svar på vilket steg du bör ta härnäst. För att hela tiden säkerställa att vi går åt rätt håll arbetar vi hypotesdrivet och a/b-testar strategier. Det är en del av den growth hacking-princip vi jobbar efter.
Sådant vi gör inom digital annonsering
SEM (SEA, SEO)
Paid social
Annonsering online
Digital tillväxt
Det var lättare förr. I alla fall att fånga en stor målgrupp på en och samma plats. Som vid lägerelden kring Fångarna på fortet under fredagskvällarna. Idag är det lite snårigare, men desto roligare.
Den fragmenterade medievärlden ställer högre krav på oss marknadsförare. Ett sätt för oss att bemöta de kraven är att jobba med digital tillväxt. Det är en del av formeln för att bygga bra varumärken och skapa långvariga kundrelationer.
Digital tillväxt kan innebära en strategi för dina sociala medier, som sedan vävs in i en webbanalys, som sedan kompletteras i en print-kampanj. Det beror helt på hur dina behov ser ut. Och precis enligt growth hacking-principen lanserar vi alltid kampanjer i mindre skala för att sedan analysera och optimera löpande. Det ger oss möjligheten att justera för att förbättra utfallen. På så sätt kan du minska din annonseringspeng och samtidigt få ut mer av pengen på sikt.
Om du gillar att läsa formler kan du följa vårt arbetsflöde i den här ekvationen: Hypotes 👉 testa, utvärdering & analys 👉 optimering 👉 Hypotes 2.0
Vad vi gör inom digital tillväxt
Sociala medier
Kanaloberoende och synergi mellan kanaler
Content marketing
Webbanalys
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Denna sida använder cookies. För mer information kan du läsa om cookies här