foljare_FB_1800x888
Kundnytta

Få fler följare på Facebook

Följare och likes skapar förtroende kund och företag emellan. Förtroende som gynnar din verksamhet. Så här kan du enkelt öka antalet följare till din Facebook-sida.

Alla företag vill ha fler följare på Facebook. Anledningen är självklar. Följare och likes bygger förtroende med de personer som har valt att följa ert företags Facebook-sida och ni kommer mest troligt att vara ”in top of mind” när det är dags att köpa en produkt eller en tjänst. Hur kan man då enkelt utöka antalet följare för att i slutändan få fler lojala kunder? Här är tre enkla tips ni bör testa!

Bjud in personer som har gillat ett inlägg

Det här är det absolut enklaste sättet att utöka sin följarskara. En like på ett tidigare inlägg är en invit att dessa personer potentiellt kommer att ta emot din inbjudan med öppna armar. Har de tyckt att något är bra, vill de antagligen serveras mer. Värt att nämna är att den här funktionen enbart finns för de Facebooksidor med färre än 100 000 likes.

Så här gör du:

  1. Gå till det aktuella inlägget
  2. Klicka på listan med personer som har gillat inlägget
  3. Här kommer det upp en liten ruta med ”invite to like”
  4. Klicka i rutorna och bjud in, klart!

Like-kampanj på Facebook

Du har säkert sett flera kampanjer på Facebook med det främsta syftet att hitta personer som är intresserade av att följa företaget. Här har du möjlighet att endera betala per 1 000 visningar eller per like. Vanligtvis väljer man att rikta sig mot anpassade målgrupper eller intressebaserade grupper, men troligtvis är det allra bäst att överlåta detta till annonsexperterna på Facebook själva. Annars kan det lätt bli så att du har valt fel målgrupp och inte får ut någonting av din kampanj.

Lägg till en ”gilla”-knapp på er hemsida
För de följare som har kommit till din hemsida via sökmotorer ska det vara enkelt att hitta en ”gilla oss på Facebook-knapp”. Det är en win win för besökaren och er som företag. Besökaren får ta del av mer innehåll som denne har visat intresse för, medan ni som företag får en lojal följare. Se till att placeringen för knappen är tydlig och gärna sticker ut. Vem vet, kanske får du inte samma chans igen med samma besökare?

Lycka till!

Källa: Social Media Today

Behöver ert företag ha hjälp med att skapa bra content för er Facebook-sida som genererar i fler följare? Kontakta gärna oss så får du veta mer vad vi kan göra för just er.

 

Artikeln senast uppdaterad: 12 april, 2018
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Vi släpper nu tre reklamfilmer under det nya kommunikationskonceptet Stöttar drömmar.Här får vi träffa några av Granngårdens egna... Läs mer
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer