Chiffer har hjälpt Interflora lansera Grandparents Day i Sverige. Men istället för att bara fira barnbarnens hjältar en dag förvandlas dagen till en långhelg, 6-8 september. Till kampanjen bjöd vi in barn i olika åldrar och lät dem berätta hur mycket de tycker om sina mor- och farföräldrar och varför. Förutom filmerna har vi tagit fram logo och annonser för print och digitalt samt butiksmaterial.
Mor- och farföräldrar är och har varit en viktig del i mångas liv
Louisa Blomstrand, Marknads- och E-handelschef på Interflora.
De bidrar ofta med erfarenhet, grundade värderingar och blir den där extra viktiga vuxna personen som barnbarnen knyter an till. Med denna kampanj vill vi ge dem den uppskattningen som de förtjänar och hylla dem som barnbarnens hjältar.
Därför hyllar vi den äldre generationen
Våra far- och morföräldrar ligger till grund för personerna vi och våra barn är idag. De ställer upp med sällskap, goda råd och villkorslös kärlek. Mor- och farföräldrar är de bästa delarna av ens föräldrar; generösa och kravlösa. Allt de vill är att umgås utan några krav på att få något tillbaka. Det är ett väldigt lågt pris att betala, så lågt att vi ofta tar våra far- och morföräldrar för givet. Därför hyllar vi barnbarnens hjältar 6-8 september.