interflora_grandparentsweekend_1800x888_Artikelhuvud
Nyheter

Interflora hyllar barnbarnens hjältar

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu.

Chiffer har hjälpt Interflora lansera Grandparents Day i Sverige. Men istället för att bara fira barnbarnens hjältar en dag förvandlas dagen till en långhelg, 6-8 september. Till kampanjen bjöd vi in barn i olika åldrar och lät dem berätta hur mycket de tycker om sina mor- och farföräldrar och varför. Förutom filmerna har vi tagit fram logo och annonser för print och digitalt samt butiksmaterial.
– Mor- och farföräldrar är och har varit en viktig del i mångas liv, säger Louisa Blomstrand, Marknads- och E-handelschef på Interflora. De bidrar ofta med erfarenhet, grundade värderingar och blir den där extra viktiga vuxna personen som barnbarnen knyter an till. Med denna kampanj vill vi ge dem den uppskattningen som de förtjänar och hylla dem som barnbarnens hjältar.

Därför hyllar vi den äldre generationen

Våra far- och morföräldrar ligger till grund för personerna vi och våra barn är idag. De ställer upp med sällskap, goda råd och villkorslös kärlek. Mor- och farföräldrar är de bästa delarna av ens föräldrar; generösa och kravlösa. Allt de vill är att umgås utan några krav på att få något tillbaka. Det är ett väldigt lågt pris att betala, så lågt att vi ofta tar våra far- och morföräldrar för givet. Därför hyllar vi barnbarnens hjältar 6-8 september.

Artikeln senast uppdaterad: 8 september, 2019
Interflora hyllar barnbarnens hjältar
Nyheter: 06 sep 2019

Interflora hyllar barnbarnens

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu. Chiffer har hjälpt... Läs mer
Tre nomineringar till Publishingpriset!
Nyheter: 06 sep 2019

Tre nomineringar till

Tre av våra magasin är nominerade till Publishingpriset, Sveriges äldsta heltäckande kommunikationstävling. Läs mer
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer