Lisa Wouda rekryterades till Chiffer som projektledare hösten 2018 och kliver nu in i rollen som byråchef. Hon har tidigare arbetat som digital strateg på Nordic Morning (fd Sitrus) och kommer närmast från Coops marknadsavdelning. Lisa Wouda sitter även i ledningsgruppen för Nackademins utbildning Digital strateg.
– Jag är givetvis både stolt och glad över förtroendet. Chiffer har tagit både stora och snabba kliv den senaste tiden, inte minst inom rörligt där vi har ett starkt erbjudande idag. I närtid ser jag även fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa, säger Lisa Wouda.
Expansiv fas
Chiffer befinner sig i en expansiv fas där man både knyter nya uppdrag till sig och utökar befintliga.
– Vi är mitt i en spännande utvecklingsfas och blir snabbt fler. Vårt erbjudande blir allt mer attraktivt och en strid ström av förfrågningar från kunder och potentiella kunder bekräftar att vi har gjort rätt en tid tillbaka. Att våra kunder är nöjda bekräftas inte minst av att vi tidigare i år tog silver i Årets Byrå. Nu gäller det att fortsätta attrahera både kunder och talanger, fortsätter hon.
Chiffers vd Peter Söderberg är nöjd med rekryteringen.
Jag är oerhört glad att Lisa tackade ja till den här tjänsten. Med de erfarenheter hon har kan jag inte tänka mig en bättre kandidat för den här rollen.
Peter Söderberg, CEO Chiffer
Läs om hur en långsiktig contentstrategi skapar lönsamhet för din verksamhet här.