Stottardrommar_1
Nyheter

Nytt kommunikationskoncept för Granngården

Med hjälp av några av Sveriges största hund-, häst- gräsmatte- och odlingsentusiaster släpper nu Chiffer och Granngården tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar. 

Här får vi träffa några av Granngårdens egna kunder som brinner för sina intressen. Bland annat David, gräsmattefantast från Västerås, som berättar om sin förkärlek till trädgård. Vi får även träffa Andreas från Helsingborg som är känd för att ha traktens finaste gräsmatta. Båda hittades på Facebook via gruppen ”Gräsmattans vänner”.

– Vi vill lyfta personer som verkligen brinner för sin hobby och sin fritid, berättar Julia Nordlund, Creative Director på Chiffer.

Entusiaster delar med sig av tips

Alla medverkare i reklamfilmerna är dock inte castade via Facebook. Även Johannes, som driver Sveriges största odlingsblogg Farbror Grön, beskriver i en av filmerna passionerat varför han odlar för att äta.

Ryttaren Nina Rademaekers kommer under året att dela sin dröm om hur hon gick från ridskoleelev till vinnare i Lövsta Future Challenge och hundinfluencern Fanny Gerlach berättar om sin dröm om att ha hundar som livsstil. I Granngårdens sociala kanaler delar redan nu entusiaster med sig av sina bästa tips för att nå drömmarna som Granngården stöttar.

Det nya kommunikationskonceptet kommer att rulla ett par år framöver – med filmer, online, butik och content marketing.

Vill du veta mer?

Julia Nordlund, Creative director Chiffer, tel: 072-330 92 25
Lena Hillstedt, Marknadschef Granngården, tel: +46 40 31 32 48

Artikeln senast uppdaterad: 27 maj, 2019
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer