Grannliv – för det jordnära livet
Tidningen Grannliv är ett inspirationsmagasin för alla som är intresserade av trädgård och odling, hästar och ridsport, husdjur, lantbruk och skog. Grannliv ges ut av Chiffer på uppdrag av Granngården och varje nummer når drygt 150,000 läsare. Förra året fick det uppskattade magasinet en ny form. Grannliv är nominerad i kategorin Kundtidning B2C, samma kategori där tidningen stod som segrare i Publishingpriset 2019.
Lera – premiumprodukt med selektiv målgrupp
Magasinet Lera ges ut på uppdrag av Byggkeramikrådet och lyfter inspirerande keramisk arkitektur och inredning världen över. Målgruppen är arkitekter, byggherrar och kakelåterförsäljare. Genom ett noga utvalt innehåll med syfte att öka användandet av det keramiska materialet etableras Byggkeramikrådet som den givna auktoriteten inom kakel och klinker. I samband med organisationens 30-årsfirande gjordes ett påkostat jubileumsbokasin som nu nomineras i den hårt konkurrensutsatta kategorin Tidningar och Tidskrifter.
Plattform – en vän i yrkeslivet
Plattform är branschorganet dit plattsättare vänder sig för både inspiration och information. Innehållet lyfter de intressantaste projekten, guidar i tekniska utmaningar, stöttar inom juridik, ekonomi och hälsa samt trendspanar och rapporterar kring aktuella frågor i branschen. Dessutom bjuder Plattform både på livsstilsrelaterat innehåll och matnyttig medlemsinformation. Tidningen Plattform är för andra året i rad nominerad i kategorin Medlemstidningar.
– Tillsammans med fantastiska resultat i läsarundersökningar ser vi nomineringarna som ett kvitto på att kund- och medlemsmagasin är varumärkesbyggande och har stor affärsnytta. För vissa ämnen och målgrupper gör sig tidningsformatet extra bra. Det blir tydligt i de här produkterna, säger Anna-Karin Schröder, Head of Magazines på Chiffer.