just nu_framtidenfullbredd
Chiffer spanar

Framtiden för content marketing

Vissa behandlar fortfarande content marketing som ett experiment. Andra tror att det är framtiden. Så här ser 601 marknadsförare i USA på vikten av innehåll – content. 

Mellan 5 och 17 november 2014 svarade 601 amerikanska marknadsförare på content marketing-företaget Contentlys frågor om just content marketing och innehåll i stort. 2014 var året då många företag tog sina första stapplande steg in i content marketing-världen. Så här ser marknadsförarna på content marketing, innehåll och framtiden. 

Nyckelinsikter om innehåll under undersökningen:

69 procent av alla marknadsförare föredrar eget innehåll före licenserat innehåll.

57 procent av alla företag har två eller fler personer som jobbar uteslutande med content marketing.

23 procent av alla marknadsförare lägger mer än halva marknadsföringsbudgeten på innehåll.

50 procent av marknadsförarna säger att det är avkastning och livslångt värde för kunden som är de viktigaste målen att uppnå.

74 procent av alla marknadsförare tror att de kan mer än dubbla avkastningen, kundvärdet och varumärket genom att ha en expertgrupp inriktad på innehåll.

Samtidigt säger mer än var tredje marknadsförare att det största hindret för att skapa effektivt innehåll stavas BUDGET. En av slutsatserna som Contently drar är att ödet för content marketing inte vilar i marknadsförarnas händer utan i företagsledningens.

I framgångssagor som Red Bull, American Express och Marriott kommer fokus på innehåll just från företagens högsta höns. Och enligt Columbia Journalism Review spenderar Coca-Cola exempelvis mer pengar på eget innehåll än på TV-reklam.

Här kan du läsa hela artikeln av Jordan Teicher

Artikeln senast uppdaterad: 24 juni, 2015
3 skäl till en rörlig logga
Framgångsfaktorn: 07 nov 2019

3 skäl till en rörlig logga

En logotyp kommunicerar snabbt och enkelt vilken typ av företag ni är. Med en animerad version finns fler möjligheter att stärka... Läs mer
Guld, silver & brons i Publishingpriset!
Nyheter: 08 nov 2019

Guld, silver & brons i

Det blev rena medaljregnet för Chiffer i Publishingpriset. Grannliv vann i klassen Kundtidningar B2C och Plattform knep silver i... Läs mer
5 viktiga spaningar om svenskarnas internetvanor
Nyheter: 18 okt 2019

5 viktiga spaningar om

Det rör på sig inom rörligt och mottagarnas krav på relevant innehåll ökar. Det är några av Chiffers spaningar ur rapporten... Läs mer
Vi lanserar årets designhändelse – Rosa Bandet
Nyheter: 02 okt 2019

Vi lanserar årets

Rosa Bandet är ett symbolladdat och omsorgsfullt designat smycke som är sammankopplat med årets största insamlingskampanj. Läs mer
Chiffer breddar och vässar med tre nyanställningar
Nyheter: 27 sep 2019

Chiffer breddar och vässar med

I takt med ökade uppdrag inom rörligt stärker contentbyrån Chiffer sin personalstyrka med en motion designer, en strategisk... Läs mer
Interflora hyllar barnbarnens hjältar
Nyheter: 06 sep 2019

Interflora hyllar barnbarnens

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu. Chiffer har hjälpt... Läs mer
Tre nomineringar till Publishingpriset!
Nyheter: 06 sep 2019

Tre nomineringar till

Tre av våra magasin är nominerade till Publishingpriset, Sveriges äldsta heltäckande kommunikationstävling. Läs mer
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer