just nu_framtidenfullbredd
Chiffer spanar

Framtiden för content marketing

Vissa behandlar fortfarande content marketing som ett experiment. Andra tror att det är framtiden. Så här ser 601 marknadsförare i USA på vikten av innehåll – content. 

Mellan 5 och 17 november 2014 svarade 601 amerikanska marknadsförare på content marketing-företaget Contentlys frågor om just content marketing och innehåll i stort. 2014 var året då många företag tog sina första stapplande steg in i content marketing-världen. Så här ser marknadsförarna på content marketing, innehåll och framtiden. 

Nyckelinsikter om innehåll under undersökningen:

69 procent av alla marknadsförare föredrar eget innehåll före licenserat innehåll.

57 procent av alla företag har två eller fler personer som jobbar uteslutande med content marketing.

23 procent av alla marknadsförare lägger mer än halva marknadsföringsbudgeten på innehåll.

50 procent av marknadsförarna säger att det är avkastning och livslångt värde för kunden som är de viktigaste målen att uppnå.

74 procent av alla marknadsförare tror att de kan mer än dubbla avkastningen, kundvärdet och varumärket genom att ha en expertgrupp inriktad på innehåll.

Samtidigt säger mer än var tredje marknadsförare att det största hindret för att skapa effektivt innehåll stavas BUDGET. En av slutsatserna som Contently drar är att ödet för content marketing inte vilar i marknadsförarnas händer utan i företagsledningens.

I framgångssagor som Red Bull, American Express och Marriott kommer fokus på innehåll just från företagens högsta höns. Och enligt Columbia Journalism Review spenderar Coca-Cola exempelvis mer pengar på eget innehåll än på TV-reklam.

Här kan du läsa hela artikeln av Jordan Teicher

Artikeln senast uppdaterad: 24 juni, 2015
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer