just nu_framtidenfullbredd
Chiffer spanar

Framtiden för content marketing

Vissa behandlar fortfarande content marketing som ett experiment. Andra tror att det är framtiden. Så här ser 601 marknadsförare i USA på vikten av innehåll – content. 

Mellan 5 och 17 november 2014 svarade 601 amerikanska marknadsförare på content marketing-företaget Contentlys frågor om just content marketing och innehåll i stort. 2014 var året då många företag tog sina första stapplande steg in i content marketing-världen. Så här ser marknadsförarna på content marketing, innehåll och framtiden. 

Nyckelinsikter om innehåll under undersökningen:

69 procent av alla marknadsförare föredrar eget innehåll före licenserat innehåll.

57 procent av alla företag har två eller fler personer som jobbar uteslutande med content marketing.

23 procent av alla marknadsförare lägger mer än halva marknadsföringsbudgeten på innehåll.

50 procent av marknadsförarna säger att det är avkastning och livslångt värde för kunden som är de viktigaste målen att uppnå.

74 procent av alla marknadsförare tror att de kan mer än dubbla avkastningen, kundvärdet och varumärket genom att ha en expertgrupp inriktad på innehåll.

Samtidigt säger mer än var tredje marknadsförare att det största hindret för att skapa effektivt innehåll stavas BUDGET. En av slutsatserna som Contently drar är att ödet för content marketing inte vilar i marknadsförarnas händer utan i företagsledningens.

I framgångssagor som Red Bull, American Express och Marriott kommer fokus på innehåll just från företagens högsta höns. Och enligt Columbia Journalism Review spenderar Coca-Cola exempelvis mer pengar på eget innehåll än på TV-reklam.

Här kan du läsa hela artikeln av Jordan Teicher

Artikeln senast uppdaterad: 24 juni, 2015
Sätt en säker stil
Kundnytta: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer
Marknadschefens nya roll
Framgångsfaktorn: 29 Nov 2018

Marknadschefens nya roll

Marknadschefernas förståelse för kundens krav, behov och beteende har fått ledningsgrupperna att omvärdera deras roll. Läs mer
Tidningen Lera vinner Publishingpriset – igen
Nyheter: 09 Nov 2018

Tidningen Lera vinner

För andra året i rad tog magasinet Lera hem segern i Publishingpriset. Läs mer
Lisa Wouda ny projektledare
Nyheter: 05 Nov 2018

Lisa Wouda ny projektledare

Lisa Wouda är ny projektledare och kommer framför allt att arbeta med Cancerfonden som nyligen valde Chiffer som... Läs mer
Vi välkomnar Cancerfonden
Pressmeddelande: 18 okt 2018

Vi välkomnar Cancerfonden

Chiffer blir Cancerfondens contentbyrå och kommer att jobba långsiktigt med organisationens content marketing-arbete. Läs mer
5 internettrender att hålla koll på
Nyheter: 24 okt 2018

5 internettrender att hålla

Rapporten Svenskarna och internet 2018 är här. Chiffer har summerat rapporten i fem viktiga internettrender att hålla koll på... Läs mer