_03A4735-Chiffer.sebildifullbredd1800x888px
Nyheter

Selecta väljer Chiffer

Selecta ökar sitt fokus på innehållsmarknadsföring i sina digitala kanaler och har valt Chiffer som samarbetspartner.

Chiffer och Selecta har under våren inlett ett samarbete med fokus på att ytterligare stärka företagets kommunikation och närvaro i sina digitala kanaler.
 – Vi vill berätta vår historia om hur vi både kan göra gott för medarbetaren med en fika på arbetsplatsen och även hur vi bidrar till att hjälpa människor i kaffeodlande länder. Det finns så mycket kunskap, initiativ och kompetens inom bolaget som vi vill dela med oss av, säger Maria Wimnell, Digital Manager på Selecta Sverige och fortsätter:

– Vi valde Chiffer då de har kompetensen att producera innehåll för alla kanaler och i alla format så att det når rätt målgrupp på rätt sätt. Vi stämmer löpande av material och innehåll, uppföljning och optimering vilket skapar ett riktigt bra samarbete.

För Chiffer är det extra roligt att få jobba med ett företag som både brinner för sina kunder och jobbar tydligt med både hållbarhet och socialt ansvar.

– Selecta är ett starkt varumärke som befinner sig i en spännande fas. Det ska bli roligt att få hjälpa dem att nå ut med sin kunskap om kaffe,
berätta mer om deras hållbarhetsarbete och deras sociala ansvarstagande med integration och hur de hjälper till på plats i kaffeproducerande länder som Rwanda. Sen gör det ju inget att vi älskar kaffe här på Chiffer, säger Andreas Björkman, projektledare på Chiffer.

Om Selecta:

Selecta har erbjudit kaffe, mat och dryck av högsta kvalité till arbetsplatser runt om hela Sverige sedan 1956. Med hjälp av smakrika cafélösningar vill Selecta bidra och inspirera till en arbetsplats där nya tankar uppstår, människor når varandra och arbetslivet får liv. Selecta har kunskap om livet på jobbet och vad samtal över en fika kan bidra med på arbetsplatser. De finns idag på 30 platser, från norr till söder, med 500 medarbetare och i 18 olika länder, som ser till att leverera ett gott arbetsliv.

 

Artikeln senast uppdaterad: 16 maj, 2018
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer