Selecta ökar sitt fokus på innehållsmarknadsföring i sina digitala kanaler och har valt Chiffer som samarbetspartner.
Chiffer och Selecta har under våren inlett ett samarbete med fokus på att ytterligare stärka företagets kommunikation och närvaro i sina digitala kanaler.
– Vi vill berätta vår historia om hur vi både kan göra gott för medarbetaren med en fika på arbetsplatsen och även hur vi bidrar till att hjälpa människor i kaffeodlande länder. Det finns så mycket kunskap, initiativ och kompetens inom bolaget som vi vill dela med oss av, säger Maria Wimnell, Digital Manager på Selecta Sverige och fortsätter:
– Vi valde Chiffer då de har kompetensen att producera innehåll för alla kanaler och i alla format så att det når rätt målgrupp på rätt sätt. Vi stämmer löpande av material och innehåll, uppföljning och optimering vilket skapar ett riktigt bra samarbete.
För Chiffer är det extra roligt att få jobba med ett företag som både brinner för sina kunder och jobbar tydligt med både hållbarhet och socialt ansvar.
– Selecta är ett starkt varumärke som befinner sig i en spännande fas. Det ska bli roligt att få hjälpa dem att nå ut med sin kunskap om kaffe,
berätta mer om deras hållbarhetsarbete och deras sociala ansvarstagande med integration och hur de hjälper till på plats i kaffeproducerande länder som Rwanda. Sen gör det ju inget att vi älskar kaffe här på Chiffer, säger Andreas Björkman, projektledare på Chiffer.
Om Selecta:
Selecta har erbjudit kaffe, mat och dryck av högsta kvalité till arbetsplatser runt om hela Sverige sedan 1956. Med hjälp av smakrika cafélösningar vill Selecta bidra och inspirera till en arbetsplats där nya tankar uppstår, människor når varandra och arbetslivet får liv. Selecta har kunskap om livet på jobbet och vad samtal över en fika kan bidra med på arbetsplatser. De finns idag på 30 platser, från norr till söder, med 500 medarbetare och i 18 olika länder, som ser till att leverera ett gott arbetsliv.