_03A4735-Chiffer.sebildifullbredd1800x888px
Nyheter

Selecta väljer Chiffer

Selecta ökar sitt fokus på innehållsmarknadsföring i sina digitala kanaler och har valt Chiffer som samarbetspartner.

Chiffer och Selecta har under våren inlett ett samarbete med fokus på att ytterligare stärka företagets kommunikation och närvaro i sina digitala kanaler.
 – Vi vill berätta vår historia om hur vi både kan göra gott för medarbetaren med en fika på arbetsplatsen och även hur vi bidrar till att hjälpa människor i kaffeodlande länder. Det finns så mycket kunskap, initiativ och kompetens inom bolaget som vi vill dela med oss av, säger Maria Wimnell, Digital Manager på Selecta Sverige och fortsätter:

– Vi valde Chiffer då de har kompetensen att producera innehåll för alla kanaler och i alla format så att det når rätt målgrupp på rätt sätt. Vi stämmer löpande av material och innehåll, uppföljning och optimering vilket skapar ett riktigt bra samarbete.

För Chiffer är det extra roligt att få jobba med ett företag som både brinner för sina kunder och jobbar tydligt med både hållbarhet och socialt ansvar.

– Selecta är ett starkt varumärke som befinner sig i en spännande fas. Det ska bli roligt att få hjälpa dem att nå ut med sin kunskap om kaffe,
berätta mer om deras hållbarhetsarbete och deras sociala ansvarstagande med integration och hur de hjälper till på plats i kaffeproducerande länder som Rwanda. Sen gör det ju inget att vi älskar kaffe här på Chiffer, säger Andreas Björkman, projektledare på Chiffer.

Om Selecta:

Selecta har erbjudit kaffe, mat och dryck av högsta kvalité till arbetsplatser runt om hela Sverige sedan 1956. Med hjälp av smakrika cafélösningar vill Selecta bidra och inspirera till en arbetsplats där nya tankar uppstår, människor når varandra och arbetslivet får liv. Selecta har kunskap om livet på jobbet och vad samtal över en fika kan bidra med på arbetsplatser. De finns idag på 30 platser, från norr till söder, med 500 medarbetare och i 18 olika länder, som ser till att leverera ett gott arbetsliv.

 

Artikeln senast uppdaterad: 16 maj, 2018
Är flest hashtags bäst?
Kundnytta: 29 Maj 2018

Är flest hashtags bäst?

Hashtags kan hjälpa ditt content att nå nya målgrupper. Men vid överanvändning kan de däremot få motsatt effekt. Vi har... Läs mer
Gör ni rätt på LinkedIn?
Kundnytta: 29 Maj 2018

Gör ni rätt på LinkedIn?

Chiffer lyfter blicken och ser vad andra i branschen gör, vad LinkedIn förespråkar och vad företag vi följer gör som gör dem så... Läs mer
Integritetspolicy Chiffer Media AB
Nyheter: 21 Maj 2018

Integritetspolicy Chiffer Media

Integritetspolicy Chiffer Media AB Läs mer
Selecta väljer Chiffer
Nyheter: 16 Maj 2018

Selecta väljer Chiffer

Chiffer och Selecta har under våren inlett ett samarbete med fokus på att ytterligare stärka företagets kommunikation och närvaro... Läs mer
Strategisk AD sökes
Platsannons: 02 Maj 2018

Strategisk AD sökes

Vi söker en strategisk AD som delar vår passion för välgjort innehåll. På Chiffer skapar vi innehåll som är värdefullt för både... Läs mer
Välj rätt influencer
Krönika: 26 Apr 2018

Välj rätt influencer

Att influencer marketing är på väg bort är långt ifrån sanning. Rätt samarbete kan bli en guldgruva för företagen som... Läs mer
”GDPR är bara början”
Kundnytta: 25 Apr 2018

”GDPR är bara början”

Idag lever många sina liv uppkopplade och lämnar ständigt digitala spår efter sig. Därför behövs en uppdatering som skyddar... Läs mer
Chiffer söker projektledare
Nyheter: 23 Apr 2018

Chiffer söker projektledare

Chiffer växer och söker en projektledare som delar vår passion för välgjort innehåll. På Chiffer skapar vi innehåll som är... Läs mer
Chiffer söker digital AD
Nyheter: 23 Apr 2018

Chiffer söker digital AD

Chiffer växer och söker en digital AD som delar vår passion för välgjort innehåll. På Chiffer skapar vi innehåll som är... Läs mer