
Lovisa Krebs är kommunikationschef på Setra Group:
– Magasinet ska hjälpa oss att nå ut till våra kunder både i Sverige och övriga världen och sätta både Setra och trä som hållbart byggmaterial på kartan, säger hon.
Setras produkter har sitt ursprung i ansvarsfullt brukade skogar i några av världens bästa råvaruområden för barrträ och förvandlar skogsråvaran till klimatvänliga produkter för byggande och boende åt kunder runtom i världen.
Chiffers fokus i arbetet med Setra kommer att ligga på att uppmärksamma att trä är ett hållbart framtidsmaterial för byggande och att Setra är en kunnig och innovativ samarbetspartner och leverantör.
Anna-Karin Schröder är Head of magazines på Chiffer och ansvarig för samarbetet med Setra. Hon är nöjd med processen att ha utvecklat magasinet tillsammans med en kunnig beställare som Setra.
– Syftet med magasinet är att bygga Setras varumärke. Innehållet i magasinet blir till i brytpunkten mellan det lokala – fast förankrade i hållbar svensk träindustri – och moderna högteknologiska lösningar där trä bidrar till att bygga upp ett bättre framtida samhälle.
Lisa Wouda, byråchef på Chiffer välkomnar Setra till Chiffer.
– Att få vara med och utveckla Setra, ett företag som ligger så rätt i tiden både ur ett hållbart och innovativt perspektiv, är en stimulerande och rolig uppgift för oss på Chiffer. Vi ser fram emot att göra en spännande resa ihop, säger hon.