LInkedin
Kundnytta

Få fler kunder via LinkedIn

Använder du LinkedIn som sökmotor? Inte? Gör det! 500 miljoner användare befinner sig på plattformen i sina yrkesroller. Det finns med andra ord oändliga möjligheter att få fler kunder på LinkedIn. 

Jobbar du aktivt med att försöka få fler kunder och affärskontakter på LinkedIn? Ett riktigt bra sätt att göra det är att använda sig av LinkedIn Search. Den interna sökfunktionen på LinkedIn är relativt anonym i förhållande till mängden innehåll som produceras och arkiveras där. Sökmotorn ger dig – precis som Google – möjlighet att både nå ut med ditt budskap och varumärke och hitta potentiella kunder, leverantörer och medarbetare.

Genom smidiga filter i sökfunktionen kan du enkelt söka efter jobb, personer, företag eller blogginlägg. Genom att exempelvis filtrera din sökning med ”blogginlägg” dyker blogginlägg upp som matchar dina sökord. Precis som Google.

LinkedIns filter

LinkedIn filtrerar sedan dina sökningar och baserat sitt svar på om några av dina förstahandskontakter eller andrahandskontakter har skrivit eller spridit någonting som matchar sökresultatet. Sen fylls det på med övriga blogginlägg i ämnet.

LinkedIn är den perfekta plattformen för dig som yrkesmässigt vill komma i kontakt med andra inom samma bransch eller som vill sälja dina produkter och tjänster. Hittar du ett blogginlägg som du tycker om genom en sökning – kommentera gärna och bidra till en relevant diskussion.

Det görs ungefär en miljard sökningar på LinkedIn varje dag. En perfekt plattform, i synnerhet för dig som jobbar med B2B-marknadsföring och vill nå ut med innehåll.

Läs mer om marknadsföring på LinkedIn:

B2B-innehåll bra på Facebook och LinkedIn
LinkedIn är en hygienfaktor
500 miljoner medlemmar

Chiffer jobbar dagligen med marknadsföring på LinkedIn för våra kunder och tycker framförallt att kunder inom B2B ska nyttja plattformens potential. Vill du veta mer om vad du kan göra för att sprida ditt innehåll på LinkedIn? Kontakta oss!

Dokumentera innehållsstrategin
Kundnytta: 17 Aug 2017

Dokumentera innehållsstrategin

Dessa delar är viktigast att ha med i företagets innehållsstrategi. Vet du vilka? Läs mer
En färg säger mer än tusen ord
Chiffer spanar: 15 Aug 2017

En färg säger mer än tusen

Har du koll på färg? Som marknadsförare gäller det att kunna sina färger och färgpsykologi har blivit allt viktigare. Läs mer
Var ärlig i sociala kanaler
Kundnytta: 05 Jul 2017

Var ärlig i sociala kanaler

Konsumenter vill ha hjälp och ärliga svar från företag i sociala kanaler. Det ger också bäst försäljningsresultat. Läs mer
Få företagsbloggen att flyga
Kundnytta: 03 Jul 2017

Få företagsbloggen att flyga

En företagsblogg är ett fenomenalt marknadsföringsverktyg. Men det finns fallgropar. Vi listar 5 och hur du löser dem. Läs mer
Optimera video på Facebook
Chiffer spanar: 27 Jun 2017

Optimera video på Facebook

90 procent av alla Facebook-användare kommer till plattformen via mobilen. Därför ska du optimera dina videor för mobilen. Läs mer
Så hittar du rätt influencer
Kundnytta: 19 Jun 2017

Så hittar du rätt influencer

Influencer marketing ökar mest av all digital marknadsföring. Så hittar du rätt influencer att samarbeta med. Läs mer
Ny annonsmärkning på Instagram
Nyheter: 15 Jun 2017

Ny annonsmärkning på Instagram

Med en ny annonsmärkning på Instagram kan profiler på ett mer transparent sätt märka inlägg som är betalda samarbeten. Läs mer
Det perfekta nyhetsbrevet
Kundnytta: 13 Jun 2017

Det perfekta nyhetsbrevet

Vad ska ett nyhetsbrev uppfylla? Hur långt ska det vara och när ska det skickas? Så skapar du det perfekta nyhetsbrevet. Läs mer
Få fler kunder via LinkedIn
Kundnytta: 12 Jun 2017

Få fler kunder via LinkedIn

500 miljoner användare befinner sig på LinkedIn. Det finns med andra ord oändliga möjligheter att få fler kunder där. Läs mer