LInkedin
Kundnytta

Få fler kunder via LinkedIn

Använder du LinkedIn som sökmotor? Inte? Gör det! 500 miljoner användare befinner sig på plattformen i sina yrkesroller. Det finns med andra ord oändliga möjligheter att få fler kunder på LinkedIn. 

Jobbar du aktivt med att försöka få fler kunder och affärskontakter på LinkedIn? Ett riktigt bra sätt att göra det är att använda sig av LinkedIn Search. Den interna sökfunktionen på LinkedIn är relativt anonym i förhållande till mängden innehåll som produceras och arkiveras där. Sökmotorn ger dig – precis som Google – möjlighet att både nå ut med ditt budskap och varumärke och hitta potentiella kunder, leverantörer och medarbetare.

Genom smidiga filter i sökfunktionen kan du enkelt söka efter jobb, personer, företag eller blogginlägg. Genom att exempelvis filtrera din sökning med ”blogginlägg” dyker blogginlägg upp som matchar dina sökord. Precis som Google.

LinkedIns filter

LinkedIn filtrerar sedan dina sökningar och baserat sitt svar på om några av dina förstahandskontakter eller andrahandskontakter har skrivit eller spridit någonting som matchar sökresultatet. Sen fylls det på med övriga blogginlägg i ämnet.

LinkedIn är den perfekta plattformen för dig som yrkesmässigt vill komma i kontakt med andra inom samma bransch eller som vill sälja dina produkter och tjänster. Hittar du ett blogginlägg som du tycker om genom en sökning – kommentera gärna och bidra till en relevant diskussion.

Det görs ungefär en miljard sökningar på LinkedIn varje dag. En perfekt plattform, i synnerhet för dig som jobbar med B2B-marknadsföring och vill nå ut med innehåll.

Läs mer om marknadsföring på LinkedIn:

B2B-innehåll bra på Facebook och LinkedIn
LinkedIn är en hygienfaktor
500 miljoner medlemmar

Chiffer jobbar dagligen med marknadsföring på LinkedIn för våra kunder och tycker framförallt att kunder inom B2B ska nyttja plattformens potential. Vill du veta mer om vad du kan göra för att sprida ditt innehåll på LinkedIn? Kontakta oss!

Artikeln senast uppdaterad: 13 juni, 2017
Vad innebär Facebooks nya algoritm?
Kundnytta: 12 Dec 2017

Vad innebär Facebooks nya

Hur kan man som marknadsförare bäst nyttja Facebooks nya flöde? Vi frågade en expert – Amanda Oxell. Läs mer
ICA – ett år på Snapchat
Nyheter: 08 Dec 2017

ICA – ett år på Snapchat

Drygt ett år har gått sedan ICA Sverige började använda Snapchat i sin marknadsföring. Vi tar reda på hur det har gått. Läs mer
Minskat förtroende för varumärken
Kundnytta: 06 Dec 2017

Minskat förtroende för

Konsumenter blir alltmer skeptiska mot varumärken, så få som 5 procent tycker att varumärken är öppna och ärliga. Så blir ditt... Läs mer
Vad är ett värdegrundsarbete?
Kundnytta: 04 Dec 2017

Vad är ett värdegrundsarbete?

Alla vinner därmed på att börja arbeta med företagets värdegrund – så här kommer du igång. Läs mer
Accelerera er affär!
Kundnytta: 01 Dec 2017

Accelerera er affär!

Relevans, smidighet, snabbhet och innovation är det företag måste fokusera på för att inte ge utrymme för konkurrens. Läs mer
4 tips om hashtags
Kundnytta: 29 Nov 2017

4 tips om hashtags

Allt började 2007 när en ensam Twitterpionjär bestämde sig för att i en tweet föreslå symbolen # som ett sätt att skapa grupper.... Läs mer
Från livsmedelsbolag till livsstilsbolag
Framgångsfaktorn: 24 Nov 2017

Från livsmedelsbolag till

Oatly har kommit långt genom att vara transparanta och ta kundrelationer till en högre nivå - så här lyckades de. Läs mer
Less is more
Felix Färgskola: 22 Nov 2017

Less is more

För marknadsförare har tryckta produkter alltid varit en viktig beståndsdel och det arbetas mycket med färger på olika sätt inom... Läs mer
Vikta kampanjen rätt
Kundnytta: 20 Nov 2017

Vikta kampanjen rätt

Ska kampanjen bygga varumärket eller leda till affär? Lyckas bättre genom att vikta rätt mellan branding och business i all... Läs mer