Skjorttillverkaren Tailor Store säljer skräddarsydda skjortor på nätet. Nu ska bolaget satsa på tillväxt och expansion både på hemmaplan och i USA. Med på resan har bolaget bjudit in Chiffer.
18 år efter skjorttillverkaren Tailor Stores start väljer de att satsa på ökad tillväxt och har redan påbörjat etablering på den amerikanska marknaden. För att lyckas med sina ambitiösa mål ingår de samarbete med Chiffer. Byrån är med och stöttar affären genom marknadsföring och digital tillväxt.
– Vi har länge varit ute efter en samarbetspartner som tänker i större drag och som kan hjälpa oss att hitta nya möjligheter på marknaden. När vi träffade Chiffer kände vi att de var bäst lämpade för uppdraget och fokuserade på helt rätt områden, säger Magnus Loodberg, VD och medgrundare på Tailor Store.
Chiffer erbjuder en bred palett av olika tjänster och lösningar inom kreativitet, content och growth. I centrum står alltid kundens problem och utmaningar, men lösningarna varierar. Från reklam och sociala medier till strategi och change management.
– Att få vara med på Tailor Stores tillväxtresa är oerhört spännande. Kunden är fantastiskt mottaglig för våra growth-filosofier och uppdraget innebär ytterligare en möjlighet för oss att få påvisa effekten av vårt arbete, säger Lisa Wouda, byråchef på Chiffer.