Chiffer-och-Cancerfonden
Pressmeddelande

Vi välkomnar Cancerfonden

Chiffer och Cancerfonden inleder ett samarbete med och kommer att jobba långsiktigt med organisationens content marketing-arbete.

Cancerfonden vänder sig till Chiffer för att utveckla sitt arbete med content marketing. Med målet att skapa kommunikation som gör skillnad på både kort och lång sikt ska Chiffer hjälpa Cancerfonden i organisationens viktiga arbete för att besegra cancer.

– Chiffers kompetens sträcker sig från strategi till produktion, och blir en viktig partner i Cancerfondens arbete med att nå ut med forskningens framsteg och ökad kunskapsspridning om cancer. Men även för en vassare digital opinionsbildning och i det viktiga arbetet att få fler att stödja Cancerfonden, säger Johanna Faijersson, chef Content Cancerfonden.

”Cancerfondens arbete gör verklig skillnad”

Chiffer har de senaste fem åren genomgått en digital omställning vilket passar väl med den resa som Cancerfonden har inlett. Chiffer ser nu fram emot att få stötta Cancerfonden i deras kommunikationsarbete.

– Det är en fråga som ligger oss väldigt varmt om hjärtat. Det känns fantastiskt att få vara med på Cancerfondens resa och kunna bidra med vår erfarenhet och kunskap. Cancerfondens arbete gör verklig skillnad, säger Sara Wall, projektledare på Chiffer.

Om Cancerfonden

Cancerfonden är en fristående, ideell insamlingsorganisation som arbetar för att fler ska överleva och färre ska drabbas av cancer. För att nå dit arbetar de med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Sedan Cancerfonden grundades 1951 har de delat ut drygt 10 miljarder kronor till svensk cancerforskning.

Mer information på www.cancerfonden.se

Artikeln senast uppdaterad: 18 oktober, 2018
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer
Marknadschefens nya roll
Framgångsfaktorn: 29 Nov 2018

Marknadschefens nya roll

Marknadschefernas förståelse för kundens krav, behov och beteende har fått ledningsgrupperna att omvärdera deras roll. Läs mer
Tidningen Lera vinner Publishingpriset – igen
Nyheter: 09 Nov 2018

Tidningen Lera vinner

För andra året i rad tog magasinet Lera hem segern i Publishingpriset. Läs mer