Cancerfonden vänder sig till Chiffer för att utveckla sitt arbete med content marketing. Med målet att skapa kommunikation som gör skillnad på både kort och lång sikt ska Chiffer hjälpa organisationen i deras viktiga arbete för att besegra cancer.
– Chiffers kompetens sträcker sig från strategi till produktion, och blir en viktig partner i vårt arbete med att nå ut med forskningens framsteg och ökad kunskapsspridning om cancer. Men även för en vassare digital opinionsbildning och i det viktiga arbetet att få fler att stödja Cancerfonden, säger Johanna Faijersson, chef Content Cancerfonden.
”Cancerfondens arbete gör verklig skillnad”
Chiffer har de senaste fem åren genomgått en digital omställning vilket passar väl med den resa som Cancerfonden har inlett. Chiffer ser nu fram emot att få stötta dem i deras kommunikationsarbete.
Det är en fråga som ligger oss väldigt varmt om hjärtat. Det känns fantastiskt att få vara med på deras resa och kunna bidra med vår erfarenhet och kunskap. Cancerfondens arbete gör verklig skillnad.
Sara Wall, projektledare på Chiffer.
Om Cancerfonden
Är en fristående, ideell insamlingsorganisation som arbetar för att fler ska överleva och färre ska drabbas av cancer. För att nå dit arbetar de med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Sedan organisationens grundande 1951 har de delat ut drygt 10 miljarder kronor till svensk cancerforskning.
Mer information, klicka här!