Chiffer-och-Cancerfonden
Pressmeddelande

Vi välkomnar Cancerfonden

Chiffer och Cancerfonden inleder ett samarbete med och kommer att jobba långsiktigt med organisationens content marketing-arbete.

Cancerfonden vänder sig till Chiffer för att utveckla sitt arbete med content marketing. Med målet att skapa kommunikation som gör skillnad på både kort och lång sikt ska Chiffer hjälpa Cancerfonden i organisationens viktiga arbete för att besegra cancer.

– Chiffers kompetens sträcker sig från strategi till produktion, och blir en viktig partner i Cancerfondens arbete med att nå ut med forskningens framsteg och ökad kunskapsspridning om cancer. Men även för en vassare digital opinionsbildning och i det viktiga arbetet att få fler att stödja Cancerfonden, säger Johanna Faijersson, chef Content Cancerfonden.

”Cancerfondens arbete gör verklig skillnad”

Chiffer har de senaste fem åren genomgått en digital omställning vilket passar väl med den resa som Cancerfonden har inlett. Chiffer ser nu fram emot att få stötta Cancerfonden i deras kommunikationsarbete.

– Det är en fråga som ligger oss väldigt varmt om hjärtat. Det känns fantastiskt att få vara med på Cancerfondens resa och kunna bidra med vår erfarenhet och kunskap. Cancerfondens arbete gör verklig skillnad, säger Sara Wall, projektledare på Chiffer.

Om Cancerfonden

Cancerfonden är en fristående, ideell insamlingsorganisation som arbetar för att fler ska överleva och färre ska drabbas av cancer. För att nå dit arbetar de med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Sedan Cancerfonden grundades 1951 har de delat ut drygt 10 miljarder kronor till svensk cancerforskning.

Mer information på www.cancerfonden.se

Artikeln senast uppdaterad: 18 oktober, 2018
3 skäl till en rörlig logga
Framgångsfaktorn: 13 nov 2019

3 skäl till en rörlig logga

En logotyp kommunicerar snabbt och enkelt vilken typ av företag ni är. Med en animerad version finns fler möjligheter att stärka... Läs mer
Guld, silver & brons i Publishingpriset!
Nyheter: 08 nov 2019

Guld, silver & brons i

Det blev rena medaljregnet för Chiffer i Publishingpriset. Grannliv vann i klassen Kundtidningar B2C och Plattform knep silver i... Läs mer
5 viktiga spaningar om svenskarnas internetvanor
Nyheter: 18 okt 2019

5 viktiga spaningar om

Det rör på sig inom rörligt och mottagarnas krav på relevant innehåll ökar. Det är några av Chiffers spaningar ur rapporten... Läs mer
Vi lanserar årets designhändelse – Rosa Bandet
Nyheter: 02 okt 2019

Vi lanserar årets

Rosa Bandet är ett symbolladdat och omsorgsfullt designat smycke som är sammankopplat med årets största insamlingskampanj. Läs mer
Chiffer breddar och vässar med tre nyanställningar
Nyheter: 27 sep 2019

Chiffer breddar och vässar med

I takt med ökade uppdrag inom rörligt stärker contentbyrån Chiffer sin personalstyrka med en motion designer, en strategisk... Läs mer
Interflora hyllar barnbarnens hjältar
Nyheter: 06 sep 2019

Interflora hyllar barnbarnens

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu. Chiffer har hjälpt... Läs mer
Tre nomineringar till Publishingpriset!
Nyheter: 06 sep 2019

Tre nomineringar till

Tre av våra magasin är nominerade till Publishingpriset, Sveriges äldsta heltäckande kommunikationstävling. Läs mer
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer