SEO_2_1800x888
Kundnytta

Så skapar du en tydlig sidtitel

Det här är den andra delen i vår SEO-skola där vi går igenom hur du optimerar din artikel med hjälp av en tydlig sidtitel. Ska du bara satsa på att optimera en del av sidan så är sidtiteln väldigt effektiv för att hamna bra i rankningen på Google.

Sju tips för att skapa en tydlig sidtitel

Sidtiteln är en html-tagg som används som en sidrubrik och beskriver vad den aktuella sidan handlar om. Den är inte synlig på själva sidan du har skapat, utan är det första som användaren på sökmotorens sida ser när en länk till din webbplats dyker upp i sökresultaten. Lägger du lite extra kärlek på att vässa den, kan du förhoppningsvis konkurrera ut de sponsrade länkarna.

Längden får inte överstiga 65 tecken inklusive mellanslag för att få plats och inte riskeras att klippas av. Skriv kortfattat och tydligt utan onödiga ord. ”Och” kan med fördel skrivas som ”&”.

De viktigaste orden ska komma först i sidtiteln. Google premierar det första ordet och därefter det andra i fallande ordning.

Använd gärna ert varumärke i titeln om varumärket är känt. De som googlar klickar gärna på en länk där de känner igen varumärket.

Varje sida på webbplatsen bör ha en unik sidtitel som beskriver vad just den sidan handlar om. Om du till exempel säljer möbler och sidan fokuserar på soffor är det viktigt att ordet ”soffor” står med.

Locka gärna till nyfikenhet om du har skrivit en artikel. Det är viktigt att inte sidtiteln blir obegriplig för att du försöker få in så många olika ord som möjligt.

Undersök och följ upp vad som fungerar bäst för just din målgrupp. Om du får många visningar fast få klick kan det vara läge att ändra om lite i sidtiteln för att locka till fler klick.

VI PÅ CHIFFER HAR ERFARENHET AV SÅVÄL STRATEGIER FÖR SOCIALA MEDIER SOM för SEO. KONTAKTA OSS SÅ BERÄTTAR VI VAD VI KAN GÖRA FÖR DIG!

Artikeln senast uppdaterad: 17 november, 2017
Vi välkomnar Cancerfonden
Pressmeddelande: 18 Okt 2018

Vi välkomnar Cancerfonden

Chiffer blir Cancerfondens contentbyrå och kommer att jobba långsiktigt med organisationens content marketing-arbete. Läs mer
Chiffers nya karriärsida
Nyheter: 25 Sep 2018

Chiffers nya karriärsida

På vår nya karriärsida kan du hålla koll på våra lediga tjänster samtidigt som du lär känna oss lite bättre.... Läs mer
Så fixar du Instagramsuccé!
Kundnytta: 25 Sep 2018

Så fixar du Instagramsuccé!

Satsar du på rätt innehåll på Instagram? Att veta vad som kommer att flyga är inte helt lätt. Här kommer fem tips som kan hjälpa... Läs mer
Chiffer söker webbutvecklare
Platsannons: 05 Sep 2018

Chiffer söker webbutvecklare

Vi söker en webbutvecklare som delar vår passion för välgjort innehåll. På Chiffer skapar vi innehåll som är värdefullt för både... Läs mer
Vad är SEO?
Kundnytta: 29 Aug 2018

Vad är SEO?

Ta ett omtag med din webbsida och optimera den rätt. Så kan du ägna resten av tiden åt att skapa relevant innehåll som ger god... Läs mer
Lera nominerad till Publishingpriset
Nyheter: 24 Aug 2018

Lera nominerad till

Magasinet Lera är nominerat till Publishingpriset i kategorin Medlemstidningar bransch. Förra året vann Lera samma kategori. Lera... Läs mer
Så ska du använda hashtags
Kundnytta: 29 Maj 2018

Så ska du använda hashtags

Hashtags kan hjälpa ditt content att nå nya målgrupper. Men vid överanvändning kan de däremot få motsatt effekt. Vi har... Läs mer
Gör ni rätt på LinkedIn?
Kundnytta: 29 Maj 2018

Gör ni rätt på LinkedIn?

Chiffer lyfter blicken och ser vad andra i branschen gör, vad LinkedIn förespråkar och vad företag vi följer gör som gör dem så... Läs mer
Integritetspolicy Chiffer Media AB
Nyheter: 21 Maj 2018

Integritetspolicy Chiffer Media

Integritetspolicy Chiffer Media AB Läs mer