just nu_KANALVAL
Chiffer spanar

Välj rätt social kanal

”Ni måste jobba aktivt i sociala kanaler!” De flesta har säkert fått förklarat för sig hur viktigt det är att låta sociala kanaler bli en del av företagets content marketing-strategi. Men olika kanaler måste behandlas olika för att effekten av arbetet ska bli så påtaglig som möjligt. Sitter du på en tajt budget eller brist på tid är det kanske ännu viktigare att du väljer rätt kanal för ditt ändamål.

På sajten socialmediatoday.com sammanfattar Carianne King de sociala kanalernas olika styrkor. Så här bör man enligt King använda sig av de olika kanalerna som företag.

Facebook: För skapa lojalitet och närhet till kunder och konsumenter.
Twitter: För att skapa varumärkeskännedom och kunna sprida innehåll.
LinkedIn: Business to Business.
Instagram: För att skapa varumärkeskännedom och sprida erbjudanden.
Tumblr: För att nå ut med tjänster och erbjudanden.

På samma sätt som satsningen på content marketing behöver en strategi behöver också insatserna i sociala kanaler samma målmedvetenhet.

Här kan du se hur vi på Chiffer arbetar med sociala kanaler för våra kunder.

Artikeln senast uppdaterad: 7 september, 2015
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer
Cancerfonden bäst på Instagram
Framgångsfaktorn: 13 mar 2019

Cancerfonden bäst på Instagram

När tidningen Resumé rankade de varumärken som är mest framgångsrika i sociala medier hamnade Cancerfonden på första plats.... Läs mer
Långsiktighet lönar sig
Kundnytta: 06 mar 2019

Långsiktighet lönar sig

Så övertygar du din organisation. Andreas Björkman, projektledare på Chiffer, förklarar varför en väl genomtänkt contentstrategi... Läs mer
Silver i Årets Byrå 2019
Nyheter: 22 feb 2019

Silver i Årets Byrå 2019

Vi är så stolta och glada över att återigen stå på pallplats i Årets Byrå. Chiffer tog silver i Årets Byrå 2019 När Årets Byrå... Läs mer
Sätt en säker stil
Chiffer spanar: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer