just nu_KANALVAL
Chiffer spanar

Välj rätt social kanal

”Ni måste jobba aktivt i sociala kanaler!” De flesta har säkert fått förklarat för sig hur viktigt det är att låta sociala kanaler bli en del av företagets content marketing-strategi. Men olika kanaler måste behandlas olika för att effekten av arbetet ska bli så påtaglig som möjligt. Sitter du på en tajt budget eller brist på tid är det kanske ännu viktigare att du väljer rätt kanal för ditt ändamål.

På sajten socialmediatoday.com sammanfattar Carianne King de sociala kanalernas olika styrkor. Så här bör man enligt King använda sig av de olika kanalerna som företag.

Facebook: För skapa lojalitet och närhet till kunder och konsumenter.
Twitter: För att skapa varumärkeskännedom och kunna sprida innehåll.
LinkedIn: Business to Business.
Instagram: För att skapa varumärkeskännedom och sprida erbjudanden.
Tumblr: För att nå ut med tjänster och erbjudanden.

På samma sätt som satsningen på content marketing behöver en strategi behöver också insatserna i sociala kanaler samma målmedvetenhet.

Här kan du se hur vi på Chiffer arbetar med sociala kanaler för våra kunder.

Artikeln senast uppdaterad: 7 september, 2015
Sätt en säker stil
Kundnytta: 14 feb 2019

Sätt en säker stil

Koll på designtrender ger trovärdighet och gör det enkelt att skapa ett tilltalande innehåll för en stilmedveten målgrupp. Vi... Läs mer
Chiffer kan bli Årets byrå
Nyheter: 11 jan 2019

Chiffer kan bli Årets byrå

Chiffer är glädjande nog en av tre byråer som kan vinna pris som Årets contentbyrå 2018. Läs mer
Contentresan den nya köpresan
Chiffer spanar: 09 jan 2019

Contentresan den nya köpresan

Med grunden i McKinseys köpresa är contentresan vårt viktigaste verktyg. Den tar tid att sätta sig in i och förstå, men när det... Läs mer
5 tips för bättre storytelling
Framgångsfaktorn: 14 Dec 2018

5 tips för bättre storytelling

Snabba knep för lyckad storytelling i sociala medier. Läs mer
Marknadschefens nya roll
Framgångsfaktorn: 29 Nov 2018

Marknadschefens nya roll

Marknadschefernas förståelse för kundens krav, behov och beteende har fått ledningsgrupperna att omvärdera deras roll. Läs mer
Tidningen Lera vinner Publishingpriset – igen
Nyheter: 09 Nov 2018

Tidningen Lera vinner

För andra året i rad tog magasinet Lera hem segern i Publishingpriset. Läs mer
Lisa Wouda ny projektledare
Nyheter: 05 Nov 2018

Lisa Wouda ny projektledare

Lisa Wouda är ny projektledare och kommer framför allt att arbeta med Cancerfonden som nyligen valde Chiffer som... Läs mer
Vi välkomnar Cancerfonden
Pressmeddelande: 18 okt 2018

Vi välkomnar Cancerfonden

Chiffer blir Cancerfondens contentbyrå och kommer att jobba långsiktigt med organisationens content marketing-arbete. Läs mer
5 internettrender att hålla koll på
Nyheter: 24 okt 2018

5 internettrender att hålla

Rapporten Svenskarna och internet 2018 är här. Chiffer har summerat rapporten i fem viktiga internettrender att hålla koll på... Läs mer