just nu_KANALVAL
Chiffer spanar

Välj rätt social kanal

”Ni måste jobba aktivt i sociala kanaler!” De flesta har säkert fått förklarat för sig hur viktigt det är att låta sociala kanaler bli en del av företagets content marketing-strategi. Men olika kanaler måste behandlas olika för att effekten av arbetet ska bli så påtaglig som möjligt. Sitter du på en tajt budget eller brist på tid är det kanske ännu viktigare att du väljer rätt kanal för ditt ändamål.

På sajten socialmediatoday.com sammanfattar Carianne King de sociala kanalernas olika styrkor. Så här bör man enligt King använda sig av de olika kanalerna som företag.

Facebook: För skapa lojalitet och närhet till kunder och konsumenter.
Twitter: För att skapa varumärkeskännedom och kunna sprida innehåll.
LinkedIn: Business to Business.
Instagram: För att skapa varumärkeskännedom och sprida erbjudanden.
Tumblr: För att nå ut med tjänster och erbjudanden.

På samma sätt som satsningen på content marketing behöver en strategi behöver också insatserna i sociala kanaler samma målmedvetenhet.

Här kan du se hur vi på Chiffer arbetar med sociala kanaler för våra kunder.

Artikeln senast uppdaterad: 7 september, 2015
5 viktiga spaningar om svenskarnas internetvanor
Nyheter: 18 okt 2019

5 viktiga spaningar om

Det rör på sig inom rörligt och mottagarnas krav på relevant innehåll ökar. Det är några av Chiffers spaningar ur rapporten... Läs mer
Vi lanserar årets designhändelse – Rosa Bandet
Nyheter: 02 okt 2019

Vi lanserar årets

Rosa Bandet är ett symbolladdat och omsorgsfullt designat smycke som är sammankopplat med årets största insamlingskampanj. Läs mer
Chiffer breddar och vässar med tre nyanställningar
Nyheter: 27 sep 2019

Chiffer breddar och vässar med

I takt med ökade uppdrag inom rörligt stärker contentbyrån Chiffer sin personalstyrka med en motion designer, en strategisk... Läs mer
Interflora hyllar barnbarnens hjältar
Nyheter: 06 sep 2019

Interflora hyllar barnbarnens

Grandparents Day firas i många länder runt om i världen, men har inte uppmärksammats i Sverige. Förrän nu. Chiffer har hjälpt... Läs mer
Tre nomineringar till Publishingpriset!
Nyheter: 06 sep 2019

Tre nomineringar till

Tre av våra magasin är nominerade till Publishingpriset, Sveriges äldsta heltäckande kommunikationstävling. Läs mer
3 tips – köp i sociala medier
Framgångsfaktorn: 05 jun 2019

3 tips – köp i sociala medier

Tre skäl till varför du måste köpa i sociala medier och tre tips för att lyckas. Lisa Wouda, byråchef på Chiffer, listar det du... Läs mer
Nytt kommunikationskoncept för Granngården
Nyheter: 24 maj 2019

Nytt kommunikationskoncept för

Tillsammans med Granngården släpper Chiffer tre reklamfilmer inom ett nytt kommunikationskoncept – Stöttar drömmar.  Läs mer
Finn enhörningar – maxa effekten
Framgångsfaktorn: 18 apr 2019

Finn enhörningar – maxa

Att hitta enhörningarna i ditt innehåll gör din marknadsföring mer kostnadseffektiv. Ylva Söderberg, Senior Creative Director på... Läs mer
Lisa Wouda ny byråchef
Pressmeddelande: 01 apr 2019

Lisa Wouda ny byråchef

– Vi är starka inom rörligt och jag ser fram emot att låta vårt erbjudande inom distribution, köp och analys få växa. Lisa Wouda... Läs mer