20 procent. Så många fler unga fick Granngården i sin kundklubb på sex månader. Allt tack vare succéserien Väx upp för fan. Vill du veta hur vi gjorde? Låt oss backa bandet en smula.
Till det där viruset som kom för ett par år sedan. Som vände upp och ned på det mesta. Som gjorde skärmarna till ett måste i stället för en verklighetsflykt, så att till och med ungdomarna ville fly ut i naturen, lära sig odla och driva upp sin egen mat.
Men få av dessa unga kunde odla. Läget blev kritiskt. Fångar vi inte målgruppen när gnistan glöder kan det vara för sent.
Därför skapade vi Väx upp för fan. En YouTube-serie med Oscar Zia som tar upp odling på ett sätt ingen annan tidigare gjort. Där humor, inspiration och kunskap får verka i en symbios för att fånga det spirande odlingsintresset hos den svåraste av målgrupper.
Nu får du hela receptet på framgången – från början till slut. I Chiffers nästa webinar får du lära dig om hur vi nådde en helt ny generation odlare. Hur Granngården fick 89% fler prenumeranter på sin YouTube-kanal och hur vi ökade kännedomen om varumärket hos unga med 19%.
Anmäl dig till webinaret längst ner på den här sidan!
Dag: 29 november
Tid: 12:00 – 13:00
Var: Livestream
Ur innehållet
- Kommunikation på mottagarens villkor
- Nå genom bruset med kreativitet
- Bygga varumärke
- Förståelse för målgruppen
- Kanalval
- Distribution och paid social
- Resultat och analys
Webinaret riktar sig till dig som…
…arbetar med marknadsföring eller kommunikation och vill höja blicken, inspireras av ett framgångsrikt case och lära dig lite mer om hur man når en ny målgrupp med hjälp av Youtube. Dessutom får du ett utmärkt exempel på hur du som marknadsförare kan tillföra din målgrupp ett värde som motverkar den skyhöga reklamtröttheten.
Presentatör
Marit Thune, Account Director på Chiffer
Marit har många års erfarenhet som kundansvarig i mediebranschen, där hon har jobbat med en stor bredd av kunder och branscher. Idag jobbar hon som Account Director på Chiffer och är bland annat ansvarig för alla samarbeten vi gör tillsammans med Granngården.
Björn Owen Glad, Innovation Lead på Chiffer
Björn Owen Glad har arbetat med marknadsföring i olika former under drygt 15 år och har idag rollen som Innovation Lead på Chiffer. Björn är en flitigt anlitad föreläsare både i Sverige och internationellt och har hållit utbildningar på Berghs, Medieinstitutet och Nackademin.
Anmälan till detta webinar är stängd.
Men som tur är spelade vi in hela webinaret! Skriv in din mejl här så får du en länk till inspelningen till din mejl.