Seth Godin har sagt att alla marknadsförare är lögnare. Även om det är en smula tillspetsat så är det nog inte helt fel. I hundratals år har marknadsförare slirat på sanningen i syfte att sälja. Och det har fungerat ganska bra. Tills nu.
Tack vare den explosion av nya kommunikationskanaler som skett de senaste 20 åren har makten över kommunikationen förflyttats från avsändare till mottagare. Vi marknadsförare måste möta våra målgrupper på deras villkor, på ett relevant och engagerande sätt.
Vill du att dina målgrupper ska ta in (och till och med längta efter) ditt innehåll? Anmäl dig till lunchwebinaret där Björn Owen Glad, Innovation Lead på Chiffer, lär ut tre metoder för att lyckas.
Beteendedesign
Hur kan du förstå och förändra människors beteenden och beslut med hjälp av beteendevetenskapliga principer?
Behovsfokus
Hur kan du använda modeller för att förstå och dra nytta av målgruppens behov under hela kundresan?
Verklighetsförankring
Hur kan du använda dokumentära berättartekniker för att fånga och förföra din målgrupp?
Dag: 9 november 2021
Tid: 12:00 – 13:00
Var: Live stream
Ur innehållet:
- Bekämpa reklamtrötthet
- Kommunicera på mottagarens villkor
- Förstå och förändra kundens beteenden med hjälp av beteendevetenskap
- Hur du drar nytta av målgruppens behov
- Dokumentärt berättande för att fånga målgruppen
Webinaret riktar sig till dig som…
…arbetar med marknadsföring eller kommunikation och vill utveckla din förmåga att nå och fånga mottagaren. Du vill skapa pricksäker kommunikation som uppskattas av mottagaren och skapar värde.
Presentatör
Björn Owen Glad har arbetat med marknadsföring i olika former under drygt 15 år och har idag rollen som Innovation Lead på Chiffer. Björn är en flitigt anlitad föreläsare både i Sverige och internationellt och har hållit utbildningar på Berghs, Medieinstitutet och Nackademin.
Anmälan till detta webinar är stängd.
Om du vill få inbjudan till kommande event kan du anmäla dig till vårt nyhetsbrev här.